miércoles, 10 de julio de 2013

El préssec una fruita típica d'estiu

Sabíes que el préssec, tot i el seu sabor dolç no és una de les fruites que més sucre conté?

El préssec no és de les fruites que més sucres i energia aporten, tot i el seu sabor dolç, 100 grams de préssec ens aporten només 37 calories, de les que 9 grams són sucres (un prèssec pesa d'entre 150 a 200g)

préssec

Ara que ja és estiu, ve més de gust consumir fruita ja que té propietats refrescants i contenen  gran contingut d'aigua que ens ajuda a hidratar-nos. Una de les fruites més habituals a botigues i mercats i que es cultiva a la zona del Mediterrani és el préssec.  Al contrari del que pugui semblar a causa del seu sabor dolç, el préssec no és de les fruites que més sucres i energia ens aporten, ja que és una fruita que conté un alt percentatge d'aigua.


El préssec és el fruit del presseguer, fruita d'origen xinès. De pell vellutada, el préssec és una fruita amb pinyol i que té diverses varietats, algunes de carn més groga (de gust més àcid) i altres de carn més blanca (amb gust més dolç). La nectarina, per exemple, una varietat molt estesa, de pell fina, conté més quantitat de carbohidrats que el préssec i aporta un valor energètic major. Cal destacar el contingut de fibra, que és beneficiós per reduir els problemes de restrenyiment.

En quant a la seva composició nutricional conté vitamines A, C ambdues amb propietats antioxidants i també vitamines B1, B6 i B2 que intervenen en diversos processos orgànics (des de processos del sistema immunològic fins processos de metabolisme de sucres)

En quant als minerals és ric en potassi, magnesi, calci tots tres molt importants per l'esportista per evitar rampes musculars, entre d'altres funcions. També és ric en altres com el fósfor, sofre, clor, manganès, coure i ferro.

Anomenar que la seva pell és rica en carotens, aquest són transformats en vitamina A neccessaria per funcions de visió, per la pell, mucoses, cabell, ossos i per la correcta funció del sistema immunològic.

Recordar que és recomanable ingerir 5 peces de fruita i verdura cada dia, així que, per què no que una d'elles sigui un dolç préssec?


Maria Casanova, Dietista-Nutricionista

2 comentarios:

  1. Respuestas
    1. Los melocotones contienen una mezcla de ambos tipos de fibra (con predominio de la insoluble).
      Aportan vitaminas, entre las que destaca la vitamina C y carotenoides con actividad provitamínica A
      como alfa-caroteno, beta-caroteno y criptoxantina, y otros carotenoides sin esta actividad como luteína y zeaxantina. Contienen también beta-caroteno. Entre los minerales, el más elevado es el potasio.
      En su composición también presentan cumarinas, compuestos con acción protectora vascular. Espero que le sirva de ayuda

      Eliminar

Gràcies per fer-nos arribar el teu comentari. En breu, et farem arribar la resposta en aquest mateix post.

Entrades relacionades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...